Chutě na sladké a závislost na čokoládě dokáží ztrpčit život

Závislost na sladkém a čokoládě může pěkně ztrpčit životTheobroma cacao – kakaový prášek se označuje jako pokrm bohů, obsahuje látku zvanou fenylethylamin, což je látka, která se v lidském těle běžně vyskytuje a vyplavuje se při citovém vzrušení. Stejně tak teobromin a kofein obsažený v čokoládě mají povzbuzující účinek. Často se proto mluví o tzv. čokoládovém opojení a tyto látky mají uklidňující, povzbuzující účinek, dalo by se říct až antidepresivní. Po konzumaci čokolády se zvyšuje hladina serotoninu v krvi, stejně tak se začnou vyplavovat endorfiny a Vy máte posléze lepší náladu. 

Continue Reading

Staráte se dostatečně o své ledviny? Otestujte se!

Pokuste se odpovědět na následující otázky: Byl/a jste za poslední dva roky na preventivní prohlídce (odběr krve, EKG)? – Máte přehled o svém krevním tlaku? – Jste nekuřák? – Doplňujete tekutiny ihned po probuzení?Continue Reading

SEBEPOZOROVÁNÍ pomáhá při hubnutí

  Cílem SEBEPOZOROVÁNÍ je najít konkrétní faktory, které mají vliv na nárůst či nedostatečný pokles Vaší váhy. Pokuste se monitorovat Vaše tělo, ideálně cca týden. Důležité je sledovat nejen Váš jídelníček a jeho správné nutriční složení, ale také vše, co se s Vámi děje. BUDETE PŘEKVAPENI, CO VŠE O SOBĚ JEŠTĚ NEVÍTE…     Continue Reading

Pitný režim

            Nemocné ledviny nemusí bolet…CO A KOLIK BYCHOM MĚLI VYPÍT? Stejně tak jako si hlídáme množství vydané a přijaté energie, je vhodné udržovat v rovnováze i výdej a příjem tekutin. Pijete opravdu dost? Víte kolik a jakých tekutin denně vypít? Věděli jste, že poškození ledvin nebolí a jsou schopny fungovat dokonceContinue ReadingContinue Reading

Nejhloupější dietní rozhodnutí

Nejhloupější dietní rozhodnutí Na jedné straně již samo odhodlání s počátkem roku se nemusí vždy sejít s úspěchem. Naše motivace a rozhodnutí by nemělo pramenit pouze s faktem, že s novým rokem by měla přicházet i nová předsevzetí, ale měla by vyústit s dobře promyšleného a reálného cíle.Continue Reading

Může za nadváhu naše hlava

Může za nadváhu naše hlava? (Rozhovor nutriční terapeutky Nikoly Hanyšové s časopisem Kondice) Jak často se z vaší zkušenosti stává, že je podstata problému převážně v hlavě? Mohla byste uvést i nějaký konkrétní případ?Continue Reading

Jídelníček v těhotenství

JAK JÍST BĚHEM TĚHOTENSTVÍ Kvalitní strava v těhotenství je nezbytná pro zdravý vývoj miminka a udržení zdraví maminky.Continue Reading

Jak začít cvičit

JAK ZAČÍT CVIČIT U každého začátečníka je mnoho otázek. Jaký druh pohybové aktivity vybrat, jak vůbec začít, kterou pohybovou aktivitu vybrat, jak často chodit. Před započetím jakékoli pohybové aktivity je vhodné znát svou aktuální fyzickou kondici, zdravotní stav, zkonzultovat s lékařem, pokud máte zdravotní problémy. Nastolení pohybové aktivity může významně změnit léčbu, zvláště například u diabetiků.Continue ReadingContinue Reading

Jak na chřipku

Je vhodné v zimě vynechat nějaké potraviny? Jaké a proč?   Nutriční nároky našeho organismu se ani tak nemění v závislosti na počasí, jako spíše na ostatních faktorech jako je fyzická aktivita (energetický výdej), stres, věk, zdravotní stav…Continue Reading

Chci začít hubnout jak na to

CHCI ZAČÍT HUBNOUT, JAK NA TO! Pokud chci zhubnout, jaký si mám vybrat energetický příjem? Slyšela jsem, že by ženy měly hubnout při příjmu 5000 kJ, je to pravda? Když si energetický příjem vhodně zvolím, je jedno, že budu jíst jen čokoládu a zmrzliny a přesto budu hubnout? A pokud svůj energetický příjem překročím užContinue ReadingContinue Reading