Jak začít cvičit

JAK ZAČÍT CVIČIT

U každého začátečníka je mnoho otázek. Jaký druh pohybové aktivity vybrat, jak vůbec začít, kterou pohybovou aktivitu vybrat, jak často chodit. Před započetím jakékoli pohybové aktivity je vhodné znát svou aktuální fyzickou kondici, zdravotní stav, zkonzultovat s lékařem, pokud máte zdravotní problémy. Nastolení pohybové aktivity může významně změnit léčbu, zvláště například u diabetiků. V jiném případě může být pohybová aktivita riziková, pro osoby s bolestmi kloubů, zad, u osob s vysokým tlakem či onemocněním srdce apod.

. Zde je několik rad, jak si pomoci sám, pokud nemůžeme spolupracovat s odborníkem.

–          Zvyšte rutinní pohyb, tím podpoříte výdej energie během dne a snáze docílíte posunu energie ve prospěch výdeje nad příjmem energie.

–          Zkuste chodit co nejvíce pěšky, doporučuje se ujít každý den minimálně 10000 kroků. Pomoci Vám může krokoměr, který je velmi povzbuzujícím, motivačním nástrojem.

Zprvu si dejte nižší cíl, zaparkujte auto dále, nepoužívejte výtah, eskalátory, vystupte o zastávku dále nebo si každý den naplánujte cca 30 minutovou procházku.

–          Pořiďte si malý overbally, na kterém můžete nejen cvičit, ale především „jen sedět“, díky tomu budete posilovat vnitřní, hluboko uložené svaly, které jsou velmi důležité. Právě tyto svaly bychom měli posílit jako první, než přejdeme k dalšímu obtížnějšímu cvičení.

–          Zkuste si naplánovat víkendy v aktivním, sportovním duchu. Za hezkého počasí procházky v přírodě, nordic walking, brusle, jízdu na kole lehčím terénem, v případě nepěkného počasí například plavání v bazénu, skupinové cvičení, jógu apod.

–          Po získání prvotní kondice můžete přidávat lekce cvičení, kdy pro redukci váhy je nejvýznamnější aerobní druh aktivit. Zprvu jej zařaďte alespoň 3 x týdně 30-40 minut, postupně se můžete dostat až na 5x týdně 60 minut, avšak ne častěji. Nezapomínejte i na relaxaci.

–          Je vhodné zařadit i posilovací cvičení, které pomáhá budovat a chránit svalovou hmotu.  Díky zvyšování svalové hmoty současně zvyšujete i bazální energetický výdej.

–          Během každé pohybové aktivity se ujistěte o správném technickém provedení, nezapomeňte se před každým cvičením zahřát a na konci cvičení tělo nechat zklidnit a protáhnout.

–          V každé protahované partii bychom měli zhluboka dýchat a setrvat alespoň 20 vteřin.

–          Nezapomínejte na odpočinek. Dopřávejte si saunu, masáže, vířivky, dostatek spánku.

–          V neposlední řadě je důležité pamatovat na správný pitný režim při cvičení a stravu před a po tréninku.

–          Je velmi vhodné cvičení a stravu plánovat, ralph lauren t shirts myslet na daný trénink a při cvičení se maximálně koncentrovat jen na cvičení, správnou techniku a dýchání. I psychická koncentrace výrazně umocňuje výsledky.

–          Je velmi vhodné vést si cvičební deník a pozorovat své výsledky.

Leave a reply